Kiosk nedir ?

kiosk nedir

Kiosk nedir ?

Kiosklar günümüzde yaygın olarak kullanılan elektronik terminallerdir. Kiosk kelime anlamı olarak ingilizcede köşk,kulübe anlamına gelmektedir. Ve şekil itibariyle de kulübeye benzetilmiştir. Kiosklar dokunmatik ekranlı bigi verme amaçlı sistemlerdir. Kiosklar kullanıcıların bilgilere kolaylıkla ulaşmasını ve ekran üzerinden birtakım işlemlerin yapılması için üretilmiştir. Teknik olarak bakıldığında klübe şeklinde tasarlanmış ve aynı zamanda bilgisayar özellikleri taşıyan kiosklar amaca ve kullanım alanına göre farklılık göstermektedir. Kiosklar zarar görmemesi açısından etrafları çevrelenmiş ve hassas kısımları iç bölgesindedir.

Kioskların Amaçları

Kioskların en önemli amaçları o konu ile ilgili çalışan kurumlardaki kişilerin iş yükünü azaltmak ve zamandan tasarruf sağlayıp işlemleri hızlandırmaktır. Kiosklar Herkese açık alanlarda kişilere bilgi verme amaçlı bulunabileceği gibi özel kurum ve kuruluşlarda borç,fatura ödeme ,sorgulama,randevu alma gibi işlemler için de kullanılabilmektedir. kiosk satış ve servis amaçlı da olabilir. Kiosk üzerinden direk ürün dağıtımı şeklinde hizmet de verebilen kiosklar bu amaç sayesinde oldukça kullanışlı hal almıştır. Bu tür kiokslar üzerinden bilet alma,jeton alma,ankesörlü telefon kartı gibi dağıtım işlemlerinin gerçekleştirildiği kiosklardır. Kiosklar firmalar tarafından satış, pazarlama, reklam amaçlı kullanılabilirler.

Kioskların Maliyeti

kiosk maliyeti düşük ve kurulması kolay sistemler oldukları için istenilen yere rahatlıkla kurulabilmektedir. Kiosklar birer veri toplama aracı olarak da görev yapmaktadırlar. Kiosklar belli bir kesime ait anket verileri elde edilmesini sağlamaktadır. Kişilerin ilgili kiosklarda yaptıkları işlemler esnasında sordukları soruları veri olarak kabul eden kiosklar kişilerin bulunduğu kesim hakkında bilgiler edinip raporlar almış olurlar. Kiosklar personel masraflarından tasarruf sağlayabilir. Personelin bir işlemi gerçekleştirmek için kullandığı materyallerin tasarrufu da sağlanmış olur. Kişiler işlemlerini kiosklardan yapacağı için kioskların kurumlarında olan yoğunluk azalmış olur, artık o kurumlarda daha kaliteli, daha verimli hizmet verilerek hizmet kalitesi yükselmiş olur. Kioskları kullanan kişilerin de zaman kaybını önleyerek işlemlerini hızlı yapmasını sağlayarak yaşam standartlarına kalite katmış olur.

Bu gönderiyi paylaş

Comment (1)

  • Ayşe cevap

    Makaleniz sayesinde kioskun ne olduğunu bende biliyorum. Teşekkür ederim.

    Kasım 13, 2017 , 9:00 am

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir